Page 3 - Volkan Gazetesi KKTC
P. 3
Volkanolkan
V
H
Perşembe, 26 Aralık 2019 HABERABER 3 3
iktidar mentalitesi yüzünden yiti- da değildir, o korkunç talep ol-
rip bir kalabalık haline gelen halkı- masa… Eğer üretime yöneltilseydi,
mız içinde ARKASI OLMAYANIN bugün üretici bir toplumdu. KİT
HAKKI DA YOKTUR oluyor. Arkası dendi, Holding dendi, Kıbrıs Tür-
olan ise haklarından hak beğen- küne kendi kendine sahip çıkma
sin;yolunu bulup her çıkarı sağla- fırsatı verilmedi”.
yabiliyor. Bu iğrenç düzeni
kökünden yıkmaya and içtik.Dev- * “Siyasi otoriteyi ele geçiren kasaba
leti sosyalleştirecek ve hukuk dev- politikacılarının, devlet eliyle kişi zen-
leti düzeyine çıkaracağız. gin etmekten başka bir şey bilmeyişle-
Cumhuriyet,yurttaşların gönlüne rinden doğan bireycilik… KTFD
serpilecek ADALET tohumlarıyla hükümetinin iktidarda kalmak ve dev-
yeşerecektir.'' let olanaklarını eşe dosta dağıtmaktan
başka politikası olmadığı herkesçe bi-
* '' Üzerinde insanca yaşayabil- linmektedir. Bu şekilde suistimaller
mek için bir nesil yitirdiğimiz güzel ülkesi haline getirilen KTFD’nin dün-
vatanımıza sahip çıkarak onu ço- yada itibarından bahsetmek komik
cuklarımıza üzerinde haysiyetli in- olur”.
sanlar olarak yaşayabilecekleri
mutlu bir yurt olarak devretmeli- “Kıbrıs Türkünün yeni nesilleri-
yiz.Bu amaca ulaşmanın temel ge- nin Kıbrıs’ta özgür ve sosyal ada-
reği,toplum bilincinden doğacak lete dayalı, insancıl bir düzende
gerçekten demokratik bir iç yapıya yaşayıp kalkınabilmesi, mevcut ve
sahip toplumsal örgütlenmedir. Bu söz sahibi partilerin ruhsuz ve ide-
da yurtsever aydınların yaşadıkları alsiz yöneticileri tarafından kısır
çevrede YENİ bir DAYANIŞMA düşünceler ve şahsi hesaplarla en-
RUHU ile bir araya gelmeleri ve ya- gellenmektedir…. Partilerin yöne-
şadıkları çevreye,insanıyla ve top- tici klikleri, partileri kendi
rağıyla sahip çıkmalarıdır.'' ihtirasları için, o partilere gönül
vermiş yurttaşlardan kopararak,
delege oyunlarıyla kendi sultanlık-
larını kurma yoluna gitmişlerdir”
“Kemalizm ile Sosyal Demokrasi bağ-
daşır mı? Gördük ki, Sosyal Demok-
rasi, Kemalizmin gereğidir…. Şimdi
Kuzey Kıbrıs’a gelelim. Bu düzen
yağma Hasan’ın böreği düzenidir. Ce-
* “Toplumumuzu Makarios’un arzu vizcinin kesesinden hovardalık etme
ettiği bir psikolojik ortama sokmak is- düzenidir. Bu düzen adaletsizliğin sis-
* ''Bozuk düzenle bütünleşen ve teyen, yani ‘Rum Megali İdea’dan vaz- temleştiği düzendir. Ulusal Kurtuluş
onun birer çarkı haline gelen siyasi geçti, vazgeçer hayalini benimsemek Savaşı’nın mücahidiyle, kaçağının, jur-
partilerin hem kendilerinden hem de isteyen İhsan Ali’nin sevgilileri, bizim nalcisinin bir tutulduğu düzendir. Bu
yöntemlerinden uzak,günlük politi- için gerçek kurtuluş olan ‘Milli Ül- düzen RİCAYLA YAŞAMA DÜZENİ-
kaya bulaşmaksızın, sağduyu ve yapıcı kü’yü de hayal olarak göstermek çaba- DİR… Halkın dava bilincinin politik is-
düşüncelerle BİR ARAYA gelmek zoru- sındadırlar. Ne diyorlar, diyorlar ki; tismar meta yapılarak ‘lilli’ davasına
luğu vardır.'' ‘Kıbrıs Türk toplumunun Türkiye ile sermaye yapıldığı dönemdir. Biz diyo-
bağlarını pekiştirmesi bir şey getir- ruz ki, Bağımsızlık İlanı bir KEMALİST
* ''Ve bugün Kıbrıs'ta binlerce mez; Rumlara yanaşmamız lazımdır’… DEVRİM olmalıdır”
aydın vardır.Onların çevrelerinde Diyorlar ki; ‘milliyetçilik zararlıdır,
ve toplumda birer meşale olması Kıbrıs milleti(!) yaratılmalıdır, bunun
gerekir.Ama bunun içinde,önce gö- da çaresi, Türklerin Türklükten vaz-
nüllerindeki kiri pası sıyırıp alt- geçmesidir’… Bu cemaat, bu beylerin
taki cevheri ortaya çıkarmaları, de dönüp Rumlara ‘Rumluğunuzdan
kafalarındaki şartlanmışlıkları ve vaz geçiniz’ dediğini, ne yazıktır ki, hiç
kalıpları aşıp beyinlerindeki kilit- duymamıştır…”.
leri kırıp atmaları lazımdır.''
* ''Zibillikte yaşamayı kabullenen in- * “Bir türlü kendimizi anlatama-
sana 'temiz' diyemezsiniz.O insan o zi- dık. Çünkü öyle bir mücadele yaşa-
billiği kaldırmaya karar verip dık ki, anlatmaya gerek yok sandık.
davrandığı andan itibaren temizdir.'' Gün gibi ortada, anlatmalıymışız…
Bu toplum menfaatçi değildir, özde
* ''Kısaca diyebiliriz ki,toplumsal- paracı değildir. Tüccar bir toplum
lığını devlet uygulamalarına hakim